L’IVC amplia l’oferta del canal #QuedatACasa amb noves propostes musicals i audiovisuals

741

Actualitat Diària

L’Institut Valencià de Cultura renova aquesta setmana l’oferta del canal #QuedatACasa i entre els seus nous continguts destaca la interpretació des de casa per part del Cor de la Generalitat de l’obra de Carles Santos ‘TO-CA-TI-CO-TO-CA-TÀ’.

La col·laboració amb Carles Santos ha suposat un element diferenciador del Cor de la Generalitat respecte d’altres cors professionals europeus, i li ha donat una versatilitat escènica que ha sigut reconeguda per tots els directors d’escena amb els quals ha treballat posteriorment.

Carles Santos i el Cor de la Generalitat, llavors Cor de València, van iniciar la seua col·laboració en 1989 amb l’obra ‘Tramuntana Tremens’, espectacle que es va presentar en els principals festivals europeus i als escenaris de teatres de tot Europa durant anys, ja que aquesta estreta relació es va mantindre fins a la mort del compositor.

Després vindrien les Olimpíades de Barcelona 92, l’espectacle ‘Lisistrata’ a Les Naus de Sagunt i el Teatre Romà de Mèrida, o ‘Canturia Cantada’, que recull els aspectes corals de moltes de les obres del compositor. En una de les seues últimes actuacions conjuntes, la gala dels Premis Max al Palau de les Arts en 2017, Carles Santos va interpretar junt amb el Cor de la Generalitat l’obra ‘TO-CA-TI-CO-TO-CA-TÀ’, que hui presentem.

Aquesta gravació ha sigut realitzada pel Cor de la Generalitat des dels seus domicilis amb la participació de Dolors Ricart com a directora convidada, Carmen Avivar, soprano, Jordi Blanch, director assistent, i Francisco Perales, director artístic i musical. S’ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Caixa Vinaròs, per a facilitar l’ús de la gravació de Carles Santos de l’any 1982, inclosa en el muntatge.

Completa l’oferta musical del canal #QuedatACasa la ‘Simfonia núm. 1 en re major’ de Gustav Mahler interpretada per la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana sota la direcció de Pablo Rus Broseta. La gravació presentada correspon a un dels quatre concerts programats per la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana (JOGV) amb motiu de la seua trobada d’estiu de 2018. Així, va ser realitzada el 25 de juliol de 2018 al Palau de la Música de València, sota la direcció de Pablo Rus Broseta, director artístic i musical de la JOGV.

Pel que fa a l’apartat audiovisual, podem gaudir d’una nova sessió de ‘La festa del curt a casa’ sota el títol ‘Bares, qué lugares’, que ens presenta cinc històries que succeeixen totalment o parcialment en restaurants, bars o cafeteries, ara que els estem trobant tant a faltar. En aquesta sessió els i les protagonistes filosofen, juguen, discuteixen, i hi ha qui, fins i tot, aprén idiomes mentre lliga en un bar.

Els curts proposats són: ‘Treinta segundos’ d’Alejandro Portaz, ‘Hidrólisis’ de Sergi Miralles, ‘Cruces’ de David Miralles i Pablo Esparza, ‘Piva’ de Jaume Quiles i ‘Apolo 81’ de Òscar Bernàcer.

Quant a l’arxiu fílmic, si aquest té la funció de recuperar i restaurar el patrimoni audiovisual, aquest patrimoni és un contenidor que conserva i difon la memòria històrica. Per a no oblidar, proposem aquesta setmana ‘La obra del fascismo’, estremidor reportatge produït per Socorro Rojo Internacional en 1936. El SRI apareix a Espanya com a organització assistencial en 1934, i durant la Guerra Civil juga un paper fonamental en la centralització i distribució de l’ajuda sanitària internacional. La pel·lícula en suport nitrat, de gran fragilitat i inestabilitat, fou recuperada en 1991 gràcies al generós depòsit d’un particular, i restaurada deu anys després.

Per últim, en l’apartat d’arts escèniques, el canal proposa ‘Un viatge al temps perdut’, amb tres documents que formen part de la sèrie produïda per À Punt, ‘Ciutats desaparegudes’, en la qual rastregen les formes perdudes de les ciutats i pobles valencians, i ens proposen un breu viatge cap arrere en el temps escènic en un ‘flashback’ hipnòtic, centrat en les històries que envolten la fundació dels nostres grans teatres històrics i com s’han anat transformant amb el temps. Amb la seua arquitectura centenària, testimonis de tota mena de canvis socials, els teatres reflecteixen la nostra història. Estan dedicats al Teatre Principal de València, al Teatre Principal d’Alacant i al Teatre Principal de Castelló.

El canal #QuedatACasa va nàixer amb l’objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diversos continguts culturals relacionats amb l’IVC, de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics i de col·laborar a fer més lleuger el confinament a les nostres cases.

Deixar resposta

Per favor, escriu el teu comentari!
Per favor, escriu el teu nom ací