El baríton Christian Gerhaher interpreta obres de Schumann i Debussy a les Arts

640

Actualitat Diària

El baríton alemany Christian Gerhaher interpreta obres de Robert Schumann i Claude Debussy en el seu debut al Palau de les Arts aquest divendres, 12 de febrer, a les 19.00 hores, dins del cicle ‘Les Arts és Lied’.

La sala principal rep un dels tàndems més celebrats d’aquest gènere, el format pel cantant alemany, considerat com el millor liederista ‘pur’, i el pianista Gerold Huber, amb qui ha visitat les més prestigioses sales de concert, a més de realitzar gravacions discogràfiques de referència de cançons de Schubert, Schumann i Mahler.

Per a la seua primera actuació a les Arts, Gerhaher ha seleccionat un programa que uneix la tradició alemanya del ‘lied’ amb la ‘chanson’ francesa, en què alternarà obres de Robert Schumann (‘Drei Gesänge op.83’, ‘Sechs Gesänge op. 89’ i ‘Sechs Gesänge op.107’; ‘Lieder und Gesänge op. 96’ i ‘Vier Husarenlieder op. 117’) amb cançons de Claude Debussy (‘Trois chansons de France’ i ‘Trois poèmes de Mallarmé’).

Les Arts, en la seua aposta per diversificar públics i abordar tota forma d’expressió musical, reuneix en ‘Les Arts és Lied’ les més reconegudes estreles del circuit internacional. Les pròximes cites inclouen la consagrada soprano Sonia Yoncheva (25 d’abril) i René Pape (16 de maig), considerat per la crítica com el millor baix de la seua generació.

Per als interessats, es recorda que les localitats del cicle tenen un rang de preus que oscil·la entre 20 i 40 euros.

 

Christian Gerhaher

El baríton alemany Christian Gerhaher és un dels liederistes més prestigiosos del nostre temps. Va estudiar a la Hochschule für Musik und Theater de Munic i va assistir a classes magistrals de Dietrich Fischer-Dieskau, Elisabeth Schwarzkopf i Inge Borkh. Durant els seus més de trenta anys de premiada trajectòria de concerts i gravacions, junt amb el seu habitual pianista acompanyant, Gerold Huber, ha visitat auditoris com el de Nova York, Concertgebouw i Muziekgebouw d’Amsterdam, Philharmonie de Colònia i la de Berlín, Cité de la Musique a París, Konzerthaus i Musikverein de Viena, Teatre de la Zarzuela de Madrid o el Wigmore Hall de Londres.

Christian Gerhaher ha col·laborat amb batutes de la talla de Simon Rattle, Daniel Harding, Herbert Blomstedt, Bernard Haitink, Christian Thielemann, Kirill Petrenko, Nikolaus Harnoncourt, Pierre Boulez, Daniel Barenboim, Andris Nelsons, Kent Nagano i Mariss Jansons en concerts en els principals auditoris del món. Rep invitacions de formacions del prestigi de la Simfònica de Londres, Concertgebouw d’Amsterdam i en especial de la Filharmònica de Berlín —en què va ser el primer cantant resident de la seua història—, així com de les orquestres simfòniques de la ràdio de Suècia i la radiodifusió bavaresa.

Com a intèrpret d’òpera, Gerhaher ha encarnat els rols de Posa en ‘Don Carlo’, Amfortas en ‘Parsifal’, Lenau en ‘Lunea’ de Holliger, Eisenstein en ‘Die Fledermaus’, Figaro i Almaviva en ‘Le nozze di Figaro’ i, sobretot, Wolfram en ‘Tannhäuser’ (Berlín, Viena, Londres i Munic), a més dels protagonistes en ‘Don Giovanni’, ‘Pelléas et Mélisande’, ‘Wozzeck’, ‘Simon Boccanegra’ o ‘Der Prinz von Homburg’ de Henze.

Grava en exclusiva per a Sony Music. Acompanyat per Gerold Huber, ha registrat cicles de Schubert, Schumann i Mahler. El seu projecte més recent és la integral de les cançons de Schumann, de la qual ja s’han publicat els àlbums ‘Frage’ (premis Gramophone i Opus Klassik) i ‘Myrthen’.

Les Arts amb seguretat

Les Arts recorda que compleix escrupolosament la normativa de les autoritats sanitàries per a garantir la seguretat del públic en tots els seus espectacles.

A més de la presa de temperatura i de l’ús obligatori de mascareta, el personal habilitat vigila que el manteniment de la distància interpersonal siga l’adequat, així com un accés i desallotjament de la sala controlats per a evitar aglomeracions.

A aquestes mesures s’uneixen d’altres com l’ús restringit dels banys i ascensors, diferents punts amb dispensadors de gel hidroalcohòlic, junt amb la permanent renovació de l’aire durant les 24 hores i la desinfecció diària amb productes biocides autoritzats.

Així mateix, des de la direcció del teatre es prega al públic que planifique la seua arribada amb antelació suficient per a garantir un accés fluid a la sala.

Deixar resposta

Per favor, escriu el teu comentari!
Per favor, escriu el teu nom ací