Actualitat Diària
L’Institut Valencià de Cultura renova aquesta setmana l’oferta del canal #QuedatACasa amb una oferta molt especial. En aquest cas el Cor de la Generalitat ha gravat expressament l”Ave verum’ de Mozart a iniciativa de l’equip tècnic i artístic del cor. Amb l’edició i el muntatge del director assistent del cor Jordi Blanch, la gravació està realitzada des dels domicilis dels membres del cor en compliment de les normes de confinament.
Han participat en la gravació el director del cor, Francisco Perales; el director assistent, Jordi Blanch; el pianista del cor, Francisco Hervás, i la plantilla del cor. La peça triada, l”Ave verum’ de Mozart, és un homenatge a totes les víctimes d’aquesta pandèmia amb l’esperança de poder representar-la ben prompte als escenaris amb el públic. La gravació pot gaudir-se en la plataforma YouTube a través de l’enllaç https://youtu.be/n.TGNY6TJIPw.
La intenció del canal #QuedatACasa és seguir en contacte amb les espectadores i els espectadors i poder oferir a la ciutadania diversos continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.
Cada setmana el canal ofereix nous continguts de la programació de totes les àrees de l’IVC d’arreu del nostre territori, que es mantenen a l’abast de tots els ciutadans per un període de quinze dies, i que ofereix nous continguts el dijous de cada setmana.
El canal #QuedatACasa va nàixer amb l’objectiu de continuar donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics, i de col·laborar per a fer més lleuger el confinament a les nostres cases.
Canal #QuedatACasa d’aquesta setmana
En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a una de les pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. Es tracta d”Alma torturada’ (Magí Murià, 1916), una de les restauracions més interessants de la Filmoteca Valenciana des de diversos punts de vista. Es va dur a terme a partir de diferents materials procedents dels arxius de la Filmoteca Valenciana i la Filmoteca Espanyola, que posa en relleu la importància de la cooperació entre institucions dedicades a la salvaguarda del patrimoni audiovisual. Aquesta obra fou inclosa en el projecte europeu ‘EFG 1914’ (http://www.efg1914filmoteca.com/index.php/que-es-efg1914), exemple de la col·laboració entre arxius fílmics a escala internacional. A més a més, es tracta d’una de les escassíssimes mostres de la incursió a la gran pantalla de l’actriu teatral Margarita Xirgu.
A més, l’IVC ofereix més material audiovisual inclòs en la iniciativa ‘#lafestadelcurtacasa’. Aquesta setmana proposem tres curtmetratges de ficció dirigits i protagonitzats per dones, que aborden històries de la vida quotidiana des de diferents punts de vista: ‘Algo queda’ i ‘Deazularrojo’, ambdós d’Ana Lorenz, i ‘La buena fe’, de Begoña Soler.
El primer curtmetratge dirigit per Ana Lorenz, ‘Algo queda’, va aconseguir més de 30 premis en festivals nacionals i intencionals. El seu següent curtmetratge, ‘Deazularrojo’, va guanyar el Gran Premi del Jurat del Notodofilmfest. També ha dirigit publicitat i videoclips. El seu últim treball ha sigut com a directora de la segona unitat en la sèrie d’À Punt ‘Diumenge Paella’.
Begoña Soler ha escrit i dirigit quatre curtmetratges. ‘La buena fe’ ha rebut més d’una vintena de premis com ara el premi al millor curt espanyol en SEMINCI 2015, i va ser preseleccionat per als Premis Goya 2016. També ha dirigit un videoclip per al cantant i compositor Moritz i és creadora de la sèrie ‘I love Spain’, de la qual ha escrit i dirigit el primer capítol. En l’actualitat imparteix tallers de direcció d’actors i interpretació per a directors i treballa com a entrenadora d’actors mentre desenvolupa els seus pròxims projectes audiovisuals.
En l’apartat d’arts escèniques, la novetat és la producció de l’IVC ‘Tot explota’, escrita per Pepe Ruiz i dirigida per Carla Chillida, estrenada al Rialto el març de 2019. Una proposta molt intel·ligent i plena d’humor, absolutament oportuna en aquests moments en què tremola el nostre model de capitalisme basat en el consum i la globalització. Un espectacle carregat de contingut que fa qüestionar-nos el significat de l’explotació en un moment que sembla que tot està a punt d’explotar.
En l’apartat musical, a més de la ja mencionada gravació extraordinària del Cor de la Generalitat, tenim l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana el 31 de juliol de 2019 al Teatre Romà de Sagunt, sota la direcció musical de Pablo Rus Broseta i amb la direcció escènica i coreogràfica d’Asun Noales. Aquesta actuació compta amb la participació d’un jove cos de ball seleccionat per a aquesta ocasió, amb ‘La consagració de la primavera’ d’Ígor Stravinski, escrita a París en 1913 per als Ballets Russos de Diaghilev.
L’altra proposta musical és ‘El cant de la Sibil·la’, una producció de l’IVC que recupera des de fa set anys aquest cant profètic, un cant paralitúrgic que fins al segle XVI es representava la Nit de Nadal a diferents catedrals de la Península, sobretot en l’àmbit de l’antiga Corona d’Aragó interpretada per la formació Capella de Ministrers, el Cor de la Generalitat i l’Escolania de la Reial Basílica de la Mare de Déu dels Desemparats i la col·laboració de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València.
Tots aquests nous continguts estaran accessibles al públic per un període de dues setmanes en el canal #QuédateEnCasa de l’Institut Valencià de Cultura: https://ivc.gva.es/es/ivc/noticias-ivc/nuevocanalivc.